• L’OSPITE È COME IL PESCE DOPO TRE GIORNI PUZZA میهمان مثل ماهی است که بعد از سه روز بو می دهد
 
 

 

تبلت ها همچنان در سراشیبی سقوط

بازار تبلت‌ها روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. گوشی‌های هوشمند بزرگ که «فبلت» نام دارند حسابی عرصه را بر تبلت‌ها تنگ‌ کرده‌اند تا اینکه حالا هر روز کاهش بیشتر فروش این دستگاه‌ها را شاهد باشیم. این آمار فروش رو به افول را IDC منتشر کرده است.

اوایل که تبلت‌ها فروش زیادی داشتند، گوشی‌های هوشمند هنوز حتی به اندازه ۵ اینچ هم نرسیده بودند. اما با بزرگتر شدن گوشی‌های هوشمند و اندازه بزرگ‌تر این دستگاه‌ها، اکنون گوشی‌های هوشمند از اندازه بزرگتری برخوردارند تا تبلت‌ها از همیشه کمتر خواهان داشته باشند.

با اینکه برخی از آمار IDC فروش ۴۶.۷ میلیون تبلت در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد، اما همین مقدار هم سال به سال کاهش ۱۰ درصدی را در کنار افت ۳۴ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. نکته جالب اینجاست؛ با اینکه تعداد فروش محصولات در حال افت بیشتر است اما قیمت میانگین این دستگاه‌ها همچنان برابر با ۲۴۱ دلار باقی مانده است.

البته این موضوع را می‌توان به جمع این قیمت‌ها با قیمت لپ‌تاپ‌های هیبریدی نیز مرتبط دانست که توانسته در بالا نگه داشتن قیمت میانگین تبلت‌ها موثر باشد. 

در آمار‌هایی که موسسه IDC منتشر کرده، ۱۴ درصد از فروش این محصولات را تبلت‌ها ویندوزی شامل می‌شوند که ۲۰ درصد از ارزش‌ تبلت‌ها را نیز شامل می‌شوند، چرا که لپ‌تاپ‌های هیبریدی بیشتر در این دسته قرار می‌گیرند. اپل توانسته ۲۲ درصد از فروش این دسته محصولات را از آن خود کند که برابر با ارزش ۳۹ درصدی از مجموع تبلت‌های به فروش رفته را شامل می‌شود. باقی این محصولات دستگاه‌های اندرویدی هستند که ۶۴ درصد از میزان فروش را با ارزش ۴۱ درصدی شامل می‌شوند. برای اطلاع بیشتر از این آمار و ارقام می‌توانید به تصویر زیر نیز توجه کنید.

مرکز ترجمهSTC

تاریخ درج خبر:28 خرداد ,1395 12:53 ب.ظ

 

ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

 
عبارت درون کادر

کلیه حقوق این سایت برای مرکز ترجمه STC محفوظ است